hír
Az új generációnak köszönhetően egyre több a magyar valóságot hitelesen ábrázoló film. Ennek okairól és a valóságábrázolás kihívásairól beszélgetett…
továbbmagazin
Mi a titka a magyar dokumentumfilm legújabb generációjának, akik itthon és nemzetközi szinten is komoly sikereket érnek el? Konkrétabban miért…
továbbmagazin
A Nagylátószög új adásában Orosz Anna Ida filmtörténész és Kovács Gellért Filmszerész a Menekülés című film kapcsán beszélgettek arról, hogy az…
továbbhír
Miért osztja meg a nézőket A világ legrosszabb emberének hősnője? A Mozinet Nagylátószög legújabb epizódjában Kovács Gellért Filmszerész és Reisz…
továbbmagazin
Több mint tíz éve zajlik a Budapest Film iskolai programja, a SuliMozi, amely a tizenéves korosztályt hozzájuk illő témákat boncolgató filmekkel…
továbbhír
Jancsó Miklós születésének 100. évfordulója alkalmából Kovács Gellért Filmszerész retrospektív vetítéssorozatot indít szeptemberben, ősztől tavaszig…
továbbpodcast
Mennyi ideig tud Steven Spielbergről beszélni három rajongó, akiknek a film teszi ki az életük jelentős részét, és gyerekkoruk óta a Cápa, az E.T.…
továbbmagazin
Az egyik legnépszerűbb magyar filmkritikusnak a munkája a szenvedélye, emiatt eléggé megviseli, hogy nem járhat moziba. Elmondta, mi hiányzik neki a…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéMarv / Sin city